Humanista na rynku pracy – praktyki pomogą


doradca biznesowy

W związku z kryzysem ekonomicznym coraz trudniej jest zdobyć pracę, w szczególności dotyczy to osób z wykształceniem humanistycznym. Poszerzenie swoich umiejętności o doświadczenie w branży reklamowej lub internetowej może pomóc – zapewniają eksperci.

Humanista, który ma za sobą praktyki jako copywriter, social media manager czy marketer, jest zupełnie inaczej postrzegany przez potencjalnego pracodawcę, niż ktoś o zerowym doświadczeniu zawodowym, ale za to o wysokim wykształceniu.

Wynika to z faktu, że dużo bardziej w praktycznych sytuacjach liczy się uzyskane doświadczenie, niż posiadana wiedza teoretyczna. Dlatego, kiedy przystępujemy do obowiązkowych praktyk na studiach, należy się do nich szczególnie przyłożyć i wyciągnąć z nich jak najwięcej umiejętności, których nie nauczymy się w trakcie wykładów.

Także na etapie składania aplikacji powinniśmy się dobrze zastanowić – czasami dużo potencjalnych możliwości tkwi w decyzji o kandydowaniu na praktyki do renomowanej, prestiżowej firmy.

Miejsce dla humanistów może się znaleźć w agencjach interaktywnych, szkołach językowych, księgarniach, galeriach sztuki i bibliotekach. Warto też sprawdzić, czy poszczególne firmy nie poszukują kogoś, kto zajmie się promowaniem ich produktów – tego typu działalność również może być uznana jako praktyka.

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz